A piackutatás blogon olvastam, hogy a Toluna.com egy új szavazási szolgáltatással lépett a piacra. Egy olyan szolgáltatással, amely gyilkosa lehet nemcsak az online kutató cégeknek, de a teljes piackutatási szakmának, amennyiben az nem tesz ellene valamit.
A jó hír után (a hazai piackutató cégek összefogtak), most itt a rossz hír: "a Toluna nevű cég olyan online lekérdezési szolgáltatást indított, amely olcsóbb az online paneleknél és gyorsan, egyszerűen igénybe vehető az ügyfelek számára."
Ehhez már csak azt kellene hozzátenni, hogy ez nem piackutatás!!! A Toluna nem piackutató cég, hanem, ahogy saját magát definiálja: "a Toluna egy közösségi szavazó hálózat".
Hát igen. Itt kellene felhördülnie az ESOMAR és más piackutatási szervezeteknek, hogy tegyünk már végre különbséget a piackutatás és a nem piackutatás, jelen esetben a szavazás között.Amit a Toluna csinál az nem piackutatás. Azt, hogy az ügyfelek ezt elhiggyék minden piackutató cégeknek és szakmai szervezetnek ezerszer, milliószor el kell mondania. A szavazás nem piackutatás. A szavazás nem piackutatás. Ha cégek ilyen szavazások alapján hoznak meg majd fontos üzleti döntéseket és azt hiszik, hogy ez a piackutatás, akkor előbb-utóbb megszűnik a piackutatási szakma.Ha a kutató cégek felismerik ezt a veszélyt és azt mondják, hogy ez nem piackutatás, ez alapján hozott döntéseid sokba kerülhetnek, és mi piackutatók elhatároljuk magunkat a "nem piackutatóktól", akkor talán van remény arra, hogy a piackutatás tovább éljen.Nyílt levél:Kedves hazai szakmai szervezetek. Itt egy hír! Adjatok már ki egy sajtóközleményt, mondjátok már meg a marketingeseknek, hogy a szavazás az nem piackutatás!!!Field Castro