Mélyen lévő bizalmi indexek, félelem a munkanélküliségtől, dráguló termékek, szolgáltatások, töretlen ipari terjeszkedés a világban és egy újabb összefoglaló az elmúlt év piackutatási szektorában történtekről most más tollából.
Összegyűjtve.
1. Már négymilliárd mobil-előfizető van (IT Café, 2009.01.05 15:04)
A piackutatók szerint hiába a gazdasági válság, ez az ipari szektor szinte töretlenül terjeszkedik majd a fejlődő országok piacain.
2. Továbbra is szeretünk hipermarketben vásárolni (Mfor, 2009.01.07 12:52)
Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalmának hét százalékos növekedését regisztrálta a Nielsen piackutató vállalat értékben, 2008-ban, az előző évhez képest. A termékcsoportok trendjei eléggé vegyes képet mutatnak.
3. Húzzuk vagy toljuk a bevásárlókocsit? (FigyelőNet, 2009.01.08 12:17)
Rendhagyó felmérést készített egy amerikai piackutató vállalat, amely arra volt kíváncsi, hogy maguk előtt tolják vagy inkább maguk után húzzák a bevásárlókocsit a fogyasztók. Az eredmény befolyásolhatja, hogy hova és milyen vásárlásösztönző reklámeszközöket helyeznek el a hirdetők az üzletekben, írja az AdAge.
4. Még mindig nem érzik a netpolgárok saját tarkójukon a válság lehelletét (hvg.hu, 2009.01.12 10:23)
Ahogy minden évben, az ünnepek alatt idén is javult az internetezők közhangulata: a hvg.hu NetHangulat index értéke 2 pontot nőtt, és december végén 20 ponton állt – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Valamelyest csökkent tehát a pesszimisták aránya, de még így is 85 százalékot képviseltek azok, akik szerint hazánkban rossz irányba mennek a dolgok.
5. Ez történt a piackutatóknál 2008-ban (Médiainfo, 2009.01.12 13:03)
Szappanoperába illő akvizíció, panelbővítés és Budapesten rendezett nemzetközi konferencia fémjelezték a hazai piackutató szakma 2008-as évét.
6. Brutál módon drágult az olaj a tavalyi évben (ProfitLine.hu, 2009.01.12 16:12)
Az ACNielsen Piackutató Kft. felmérése alapján a 10 legkeresettebb élelmiszerek közül az étolaj ára emelkedett a legnagyobb mértékben, míg a sör a legkevésbé a tavalyi év folyamán. (ProfitLine.hu)
7. Történelmi mélyponton a bizalom, mégis rohamozzuk a boltokat (Mfor, 2009.01.13 15:36)
A GfK Hungary Piackutató Intézet és a Corvinus Egyetem közös Fogyasztói Bizalom Index-kutatásából kiderül: dupla annyian félünk most a munkanélküliségtől, mint az előző negyedévben, a vásárlási hajlandósági indexünk pedig történelmi mélyponton van. Ennek ellenére úgy vásároltunk a karácsonyi szezonban és azután, mint tavaly. Így akarunk kompenzálni?