Keltető

Mező

Minden, ami marketingkutatás, piackutatás, közvélemény kutatás, online kutatás, személyes és telefonos adatfelvétel.

Marketing és kutatás mindenkinek: piackutatóknak, marketingeseknek, tanároknak és diákoknak egyaránt hírek, elemzések, marketingadatok és videók egy helyen összegyűjtve.

Jó hír után egy rossz hír...

2008.12.19. 08:32 :: Field Castro

A piackutatás blogon olvastam, hogy a Toluna.com egy új szavazási szolgáltatással lépett a piacra. Egy olyan szolgáltatással, amely gyilkosa lehet nemcsak az online kutató cégeknek, de a teljes piackutatási szakmának, amennyiben az nem tesz ellene valamit.

A jó hír után (a hazai piackutató cégek összefogtak), most itt a rossz hír:  "a Toluna nevű cég olyan online lekérdezési szolgáltatást indított, amely olcsóbb az online paneleknél és gyorsan, egyszerűen igénybe vehető az ügyfelek számára."

Ehhez már csak azt kellene hozzátenni, hogy ez nem piackutatás!!! A Toluna nem piackutató cég, hanem, ahogy saját magát definiálja: "a Toluna egy közösségi szavazó hálózat".

Nekem ez a véleményem:

Hát igen. Itt kellene felhördülnie az ESOMAR és más piackutatási szervezeteknek, hogy tegyünk már végre különbséget a piackutatás és a nem piackutatás, jelen esetben a szavazás között.
 
Amit a Toluna csinál az nem piackutatás. Azt, hogy az ügyfelek ezt elhiggyék minden piackutató cégeknek és szakmai szervezetnek ezerszer, milliószor el kell mondania. A szavazás nem piackutatás. A szavazás nem piackutatás. Ha cégek ilyen szavazások alapján hoznak meg majd fontos üzleti döntéseket és azt hiszik, hogy ez a piackutatás, akkor előbb-utóbb megszűnik a piackutatási szakma.
 
Ha a kutató cégek felismerik ezt a veszélyt és azt mondják, hogy ez nem piackutatás, ez alapján hozott döntéseid sokba kerülhetnek, és mi piackutatók elhatároljuk magunkat a "nem piackutatóktól", akkor talán van remény arra, hogy a piackutatás tovább éljen.
 
 
Nyílt levél:
 
Kedves hazai szakmai szervezetek. Itt egy hír! Adjatok már ki egy sajtóközleményt, mondjátok már meg a marketingeseknek, hogy a szavazás az nem piackutatás!!!
 
 
Field Castro

3 komment

Címkék: jövő piackutatás onlinekutatás

A bejegyzés trackback címe:

https://kutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr76829844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.19. 10:07:00

Szerintem, ha a piackutatást egy ilyen eszközzel le lehet nyomni, akkor nem sokat ér.

1. Aki ilyen szavazással dolgozik, annak szar lesz a marketingje, rosszak lesznek az eredményei és csődbe jut. A többiek ebből okulnak, és maradnak a régi módszereknél

2. Beválik a szavazás, és akkor olcsón lehet dolgozni.

A 2. elég valószínűtlen, de vegyük észre, hogy a piackutatás önmagában nem érték, hanem egy hasznos eszköz.

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2008.12.19. 12:21:42

A Toluna jelenlegi állapotában még nem jelent fenyegetést. De az, amivé fejlődhet, aminek a csíráját magában rejti, az már igen. Még nem "nyomhatja le" a piackutatást, de mi lesz akkor, ha Magyarországon is kiépítenek (vagy bérelnek valakitől) egy nagyobb panelt és a jelenlegi árak töredékéért kínálnak - akkor már kimondottan piackutatásinak nevezett, valójában attól módszertanban, minőségben, adatbiztonságban, stb. igen távol álló - szolgáltatásokat? A jelenleg 5 kérdésben maximált korlátot sem tart sokáig eltörölni. Nem becsülném le a veszélyt (közép- és hosszú távon), mert az élet más területén láthatjuk, hogy a színvonaltalanság utat tör. Tv műsorok, tej helyett reggeli ital, felütött kínai méz ésatöbbi. Ja, hogy a pótlékokra van igény? Mindegy, csak olcsó legyen.

A Toluna csak egy cég, de tucatszámra fognak majd jönni. Szögezzük le: az, amit csinálnak, nem piackutatás. Soha nem is lesz az. Jó lenne, ha erről minden marketinges időben tudna. Edukáció, edukáció!

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.20. 17:21:20

Persze, azt nyilván fontos elmondani az embereknek, hogy ez semmit nem ér, vagyis kb. pont annyit amennyit fizetnek érte.
süti beállítások módosítása