Itt van az év vége. Már csak néhány nap és bonthatjuk a pezsgőt, főzhetjük a virslit, ünnepelhetjük az előző év sikereit és a következő év kihívásait. Csak vidáman. A piackutatók azonban még most sem pihennek, néhány sajtóközleményt még kiadtak ebben az évben, amelyekből megtudhattuk, hogy továbbra is magyar pezsgővel koccintunk (éljenek sokáig a magyar termékek, és akik vásárolják őket) és hogy több notebook fogy, mint asztali pc.
Amit viszont mindenképpen érdemes elolvasni az nem egy sajtóközlemény, hanem Terepnapló blog barátunk kiváló írása a médiapiaci trendekről.
Boldog Új Esztendőt Kívánunk Mindenkinek!
1. Történelmi mélyponton a lakosság megtakarításai (ATV, 2008.12.22 10:14)
Jelentősen csökkent a lakosság megtakarításokkal rendelkező része a pénzügyi válság hatására - állapítja meg a GfK Hungária piackutató Intézet legfrissebb tanulmánya.
2. A borok kétharmadát nem palackos kiszerelésben isszuk (VG, 2008.12.22 16:15)
Magyarországon évente mintegy 3 millió hektoliter bor fogy, amelyet a lakosság fele iszik meg - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet tanulmányából.
3. Főként hazai pezsgővel koccintunk az új évre (VG, 2008.12.23 12:10)
Pezsgőből 11 milliárd forintot meghaladó forgalmat ért el a kiskereskedelem 2007 december-2008 novemberben. Ez 4 százalékkal több az előző tizenkét hónapi értékesítésnél - derül ki a Nielsen piackutató felméréséből.
4. Virsli: továbbra is az előrecsomagolt a sztár (VG, 2008.12.23 13:40)
Közel 25 milliárd forintért adtak el virslit egy év alatt a kiskereskedelemben; ez 2007 november-2008 októberben 3 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.
5. Több notebook fogy már, mint asztali PC (HWSW.hu, 2008.12.29 10:13)
Történelmi esemény: a harmadik negyedévben a notebookok szállításai már világszinten is felülmúlták az asztali gépekét, legalábbis az iSuppli adatai alapján. A piackutató számait erősíti, hogy a Mercury Research szerint az időszakban több mobil processzort adtak el a gyártók, mint asztalit.
+ 1 igényes, letölthető elemzés Terepnapló blog barátunktól.
6. Várható jelentősebb médiapiaci és társadalmi trendek 2009 (terepnaplo.freeblog.hu 2008.12.28)
Mindig némi fenntartással kezelem a különböző előrejelzéseket, és jövőre
vonatkozó prognózisokat, annak ellenére, hogy munkámból adódóan én is
gyakran készítek ilyeneket, ilyenkor törekedve a lehetőség szerint maximálisan
elérhető pontosságra, és tekintettel a várható bekövetkezési valószínűségre is.
Véleményem szerint a rendelkezésre álló legkifinomultabb elemzési repertoár
esetén is, megjelenhetnek olyan előre nem látható események, amelyek az
egész piacot megrengethetik, a korábbi jóslatokat teljesen felülírva és
érvénytelenítve.