Az elmúlt héten 8 különböző érdekes és izgalmas piackutatási hír jelent meg a hazai sajtóban, amelyek közül a GFK pénzügyi riportjára (1), a Synovate afrikai terjeszkedésére (2), továbbá a kvalitatív kutatások minőségét javító minőségbiztosítási szoftverre, a 16 piackutató ügynökség új egyesületét bemutató sajtóközleményre (6) hívnám fel a figyelmet.
1. A pénzügyi válság hatására csökkent a megtakarításokkal rendelkezők aránya (Kalkulator, 2008.12.15 09:06)
Jelentősen csökkent a lakosság megtakarításokkal rendelkező része a pénzügyi válság hatására – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, Pénzügypiaci Adatszolgáltatás című tanulmánya. A pénzügyi majd az azt követő gazdasági válság egyelőre a lakosság attitűdjeiben idézett elő változást a pénzintézetekkel, pénzügyi termékekkel kapcsolatban. A lakossági megtakarítások átrendeződése minden bizonnyal a későbbiekben fog bekövetkezni.
2. Afrikában terjeszkedik a Synovate (Médiainfo, 2008.12.16 10:20)
A felvásárlással a kontinens elsőszámú piackutatójává lépett elő a cég. Az Aegis csoporthoz tartozó Synovate felvásárolta a 3,3 millió dolláros bruttó eszközállománnyal rendelkező Steadman csoportot. A Steadman a legnagyobb független piackutató ügynökség volt Afrikában.
3. A Nokia és a T-Mobile viszi a hazai mobilpiacot (Mfor, 2008.12.16 11:04)
A legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosság csaknem száz százalékának van mobiltelefonja. Magyarországon ha mobil, akkor Nokia; a netezők 40 százaléka rendelkezik ezzel a márkával, a mobilszolgáltató cégek versenyéből pedig a T-Mobile került ki győztesen. Az NRC Piackutató felmérése a márkák versenye mellett a telefon-alkalmazások népszerűségét, és az olyan újfajta szolgáltatások, mint a mobilinternet használatának elterjedtségét is vizsgálta.
4. Rájuk rohad a pezsgő? (Hírextra, 2008.12.16 15:53)
Az év végi ünnepek közeledtével egyre több pezsgő kerül a bevásárlókosarakba, összességében mégis csökken az ital fogyasztása, míg virsliből egyre nő - derül ki a GfK Piackutató Intézetnek a háztartások privát fogyasztását vizsgáló felméréséből.
5. Alig spórolunk Karácsonykor (Ma.hu, 2008.12.18 06:44)
Az emberek többsége tart attól, hogy a válság hatással lesz életkörülményeire - derül ki a MASMI Hungary Piackutató Intézet elemzéséből, amelyet a csütörtöki Népszabadság közölt.
6. Minőségbiztosítási szoftver a piackutatóknak (Kreatív, 2008.12.20 09:55)
A kvalitatív, jellemzően fókuszcsoportos kutatások színvonalát és megbízhatóságát kívánja erősíteni az az új minőségbiztosítási szoftver, amit a Piackutatók Magyarországi Szövetsége fejlesztett ki PIXER néven. A rendszert használó kutatócégek egyesületbe is tömörültek.
7. A magyarok Európa boldogtalanjai (Metropol.hu, 2008.12.20 17:19)
A magyarok boldogságérzete elmarad az európai átlagtól, sőt, csak a csehek boldogságérzete alacsonyabb a magyarokénál. A legboldogabbak a finnek, a dánok, a norvégok és a svájciak - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.
8. Vajon mit gondolunk a pálinkáról? (Inforádió, 2008.12.21 16:14)
Egyre népszerűbb a pálinkafogyasztás Magyarországon; a legtöbben házi pálinkát isznak, de talán meglepő, hogy a többségük nem idős férfi egy vidéki disznóölésen - derült ki a Forsense Piackutató és Stratégiai Tanácsadó Intézet legújabb felméréséből.