A TNS Digital Suite a digitális reklámok hatékonyságát méri
A Médiainfó cikke
Új kutatási eszközzel jelentkezett a TNS, amely a cookie-k követésére alkalmas technológiát és a kutatócég paneljét kombinálja az online reklámfogyasztás mérése és elemzése céljából.
"Ami a digitális reklámokat illeti, a jelenlegi eszközök nem találkoznak az iparági igényekkel. Ennek az az oka, hogy alapjaiban megváltozott a hirdetések és a média viszonya" - mondta el Mike Saxon, a kutatócég kommunikációs alelnöke.
"A TNS Digital Suite nem a site-ok látogatóit, hanem paneltagjainkat vizsgálja, így a hagyományos reklámokhoz hasonló elszámoltathatóság és szigorú elemzési követelmények valósulnak meg az online mérések esetében is" - magyarázta az új eszköz előnyeit.
A kutatócég álláspontja szerint a jelenlegi elemzőeszközök felülbecsülik az elérést, és alábecsülik a gyakoriságot. Ez nagyobb közönségméretet eredményez, ugyanakkor nem ad kulcsokat a fogyasztók jobb megértéséhez.
A TNS azt is problematikusnak látja, hogy a jelenlegi online kutatási eszközök pop-up ablakokkal szakítják meg a látogatókat a médiafogyasztásban. Ezt a megjelenési formát pedig a fogyasztók mellett a médiatulajdonosok sem igazán kedvelik.
2008-11-24
További részletek itt a TNS honlapján
Vélemény:
A hazai online piacon még csak mostanában lesz kiírva egy tender, amely a honlapok látogatottságát és demográfiai összetételét hivatott vizsgálni. Nem tudni, hogy a TNS vajon elindul-e ezen a tenderen és, ha elindul, akkor milyen eszközt ajánl a hazai piaci szereplőknek. A WPP által nemrég megvásárolt TNS, a nemzetközi médiakutatási piacon nem kis szereplő és amennyiben a tulajdonosok komolyan veszik Magyarországot és az online honlap mérési tendert, akkor a TNS nemzetközi rendszereit kiegészítve a TNS Digital Suite rendszerrel komoly versenytársa lenne a Szonda Ipsos-Gemius és GFK-Median konzorciumoknak.
Amennyiben még komolyabb és izgalmasabb versenyt szeretnénk, akkor drukkoljunk azért, hogy az AGB Hungary, a NetRatings rendszerével is elinduljon a tenderen, azon a tenderen, amely több évre eldönti, hogy kinek a mérését fogadja el az online médiapiac hitelesnek, és hogy kinek fizetik ki a pár százmillió forintnyi összeget az ügynökségek és médiatulajdonosok.