Keltető

Mező

Minden, ami marketingkutatás, piackutatás, közvélemény kutatás, online kutatás, személyes és telefonos adatfelvétel.

Marketing és kutatás mindenkinek: piackutatóknak, marketingeseknek, tanároknak és diákoknak egyaránt hírek, elemzések, marketingadatok és videók egy helyen összegyűjtve.

Az elektronikus kereskedelemről akartam írni, de...

2008.11.21. 12:37 :: Field Castro

A franciaországi Internetes Kereskedők szövetsége (FREVAD) legújabb felmérése szerint  iparáguk 27%-ot növekedett az elmúlt évben és az eladási mutatók elérik a 4,9 milliárd eurót 2008 harmadik negyedévében. Franciaországban a Médiamétrie legújabb jelentése szerint 10 internetező közül minden 7. vásárolt már az interneten, úgyhogy az ottani online kereskedők egyáltalán nem aggódnak.

 

Kíváncsi voltam, hogy vajon Magyarországon van-e ok aggodalomra az online kereskedőknek, ezért gondoltam megkeresem szövetségüket, hogy információhoz jussak. Egy kis google keresés után meg is találtam a hazai SZEK egyesület honlapját (Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért), ahol nagy lelkesen kattintottam a hírek oldalra, ahol az információ hegyek helyett ezt találtam:

 
Meglepődtem, megdöbbentem, nem is akartam hinni a szememnek, ezért gyorsan frissítettem az oldalt néhányszor. De a helyzet nem változott. 2008-at írunk. Szégyen, hogy az online kereskedelem népszerűsítésért létrejött szövetség nem tudja tartalommal megtölteni a hírek oldalát. Mivel ez a helyzet, ezért javaslom, hogy akkor ne legyen a honlapon hírek oldal. Ha pedig van, akkor legyen ott tartalom, mert ez így ciki, égő, gáz, komolytalan.
 
Az még érthető, hogy egy szövetségnek nincs pénze saját piackutatásra (bár tagjai körében végzett kutatáshoz nem kell pénz), azonban az már nehezen magyarázható, hogy akkor miért nem használja a világhálót piackutatási eredmények megkeresésre.
 
0,14 másodperc alatt ezeket találta a google az „online kereskedelem kutatás” szókapcsolatra. Négy releváns és friss információt talált a kereső, amelyből tallózhatna a szövetség saját híroldalára is:
 
Remélem segítettem.

 

Ui.: alapvetően az e-kereskedelem hazai helyzetéről akartam írni, de annyira megdöbbentem a szövetség honlapján, hogy inkább később, egy másik postban írok a Magyarországi helyzetről.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing szonda e kereskedelem nrc gemius kutatócentrum

A bejegyzés trackback címe:

https://kutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr60781054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása