Keltető

Mező

Minden, ami marketingkutatás, piackutatás, közvélemény kutatás, online kutatás, személyes és telefonos adatfelvétel.

Marketing és kutatás mindenkinek: piackutatóknak, marketingeseknek, tanároknak és diákoknak egyaránt hírek, elemzések, marketingadatok és videók egy helyen összegyűjtve.

Heti blogszemle: 2009 01. 10. - 2009 01. 05. 16

2009.01.18. 20:59 :: Field Castro

Kötelező olvasmányként Terepnapló Internet befektetési kalauzát javaslom, illetve a Rabbit blogon olvasható négy részes Módszertani sarok néven írt összefoglalót, a hazai műszeres mérési megoldásokról (már aki érdekel). Figyelmetekbe ajánlom még az onLime.blog.hu oldalon megjelent "Veszélyből lehetőség" bejegyzést. 

 

2009 január 11. - Terepnapló

Internet befektetési kalauz 2009

A J.P. Morgan az elmúlt napokban tette közzé tanulmányát a jövő évre vonatkozóan. Bár elsősorban az USA-ra fókuszálnak, azonban nem túl biztató, hogy várakozásaik szerint, a hetvenes évek óta legrosszabb recessziós időszak vár ránk. A teljes anyag 340 oldalas, az alábbiakban egy rövidített összefoglaló olvasható, néhány saját kiegészítéssel.

 

2009 január 11. - Rabbit blog

Kreatív káosz

Az online hirdetési piacon ténykedőknek nyilván nem jelent újdonságot az a kijelentés, hogy a kreatív formátumok és méretek terén teljes káosz uralkodik hazánkban. Ez annyit jelent, hogy ha mondjuk leaderboardról beszélgetünk, kérdéses, hogy annak az adott médiatulajdonosnál éppen mekkora a mérete: 728*90-es (ez a standard méret), 750*90-es (Startlap), 980*100-as (egyéb Sanoma lapok) vagy esetleg 920*110-es (Index)…? Sőt leaderboardnak nevezik-e egyáltalán vagy esetleg superbannernek, magnumbannernek vagy simán felső bannernek…?

 

2009 január 13. - Berényi Konrád blogja

Mondj nem-et...

...ha kell. Az esetek nagy részében az interneten el lehet érni a kereskedelmileg fontos célcsoportokat, de vannak kivételek. Egészen pontosak akkor vannak kivételek, ha a célcsoport mellé olyan konkrét cél is társul, ami már nem valósítható meg.

 

2009 január 13. - Rabbit blog

Módszertan sarok, 1. rész

Több ízben írtunk már a hazai internetező közönséget vizsgáló kutatásokról, a kutatásmódszertani megközelítést azonban eddig nem kockáztattuk meg. Ennek több oka is van, melyek közül a legfontosabb, hogy nem érezzük magunkat kellő háttértudással felvértezettnek. Több irányú nyomásra azonban szerkesztőségünk mégis úgy döntött, hogy erre a területre is bemerészkedik, nem restelltük azonban megnevezett és meg nem nevezett szakértők véleményét kikérni.

 

2009 január 14. - Rabbit blog

Módszertan sarok, 2. rész - gemius/Ipsos Audience (gIA)

A gIA a gemiusTraffic mérési adatain alapszik. Ez a webAUDIT-hoz hasonlóan mérőkódos mérést jelent a kutatásban résztvevő oldalakon. A gemiusTraffic regisztrálja az oldalak megnyitását és ezeket az információkat a Gemius szerverére továbbítja - ezen alapulnak a látogatási mutatók. A gemiusTraffic mérésben cookie segítségével azonosítják a felhasználókat (a személyiség jogok megsértése nélkül, “anonim” módon), aminek köszönhetően a további megnyitásokat csoportosítani lehet a netezőknek tulajdonított látogatások szerint.

 

2009 január 14. - Field Castor naplója

Botrányos sajtómegjelenés

Amióta hetente összegyűjtöm a piackutatási eredményeket bemutató sajtóközleményeket, egyre inkább úgy érzem, hogy az újságírók nincsenek tisztában azzal, hogy milyen botrányosan jelenítik meg a piackutató cégek kutatási eredményeit.

 

2009 január 15. - Rabbit blog

Módszertan sarok, 3. rész - webAUDIENCE (wA)

A webAUDIENCE esetében a gIA cookie/pop-up panelének megfeleltethető adatbázis alapját a webAUDIT mérésében részt vevő, regisztrációt igénylő site-ok közönsége adja. (Tehát nem a mérésben részt vevő összes site közönsége, mint a gIA esetében.) Ennek pontos részletei a nyilvános felületeken nem elérhetők.

 

2009 január 16. - onLIme

Veszélyből lehetőség

Nemrég azt kérdezte tőlem egy, az online kutatás iránt kissé szkeptikus ügyfelünk, hogy vajon én nem tartom-e aggasztónak, ha egy online kérdőív kérdései megjelennek valamilyen internetes blogban vagy fórumon, és így publikussá, sőt beszédtémává válnak titkos információk: termékkoncepciók, tesztelés alatt álló kreatív anyagok vagy egyszerűen az, hogy XY cég mit kutat. Mert hogy ő - a szkeptikus ügyfél - találkozott már ilyennel, és megítélése szerint ez a jelenség az online kutatás alkalmazása ellen szól.

  

2009 január 16. - Cawi

DRNO - Daily Research News Online

 Már rágóta adós vagyok magam felé egy CAWI vonatkozású hírforrásgyűjtéssel, csak a napi munka mellett nem volt még időm szisztematikusan utánanézni azoknak a (hír)forrásoknak, amelyek online kutatással is foglalkoznak. Most viszont belefutottam a DRNO-ba, a Daily Research News Online-ba annak a hírnek kapcsán, hogy új elnököt választottak az ESOMAR élére.

 

2009 január 16. - Rabbit blog

Módszertan sarok, 4. rész - Visitor Media Research (VMR)

A másik két kutatáshoz viszonyítva ki is lóg a sorból, hiszen a módszere teljesen más: féléves gyakorisággal végzett online tracking megkérdezés.

 

2009 január 17. - Cawi

Hasznos irodalmak az infokommunikáció kutatásában

 

Szólj hozzá!

Címkék: blog

A bejegyzés trackback címe:

https://kutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr20886133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.