Mint piackutatók tudjuk, hogy a szavazás nem piackutatás. Mint marketingesek is tudjuk, hogy a szavazás nem piackutatás. Mint döntéshozók is tudjuk, hogy a szavazás nem piackutatás. A szavazás csak egy szavazás.
A szavazás jellemzője, hogy nem reprezentatív senkire, csak úgy lóg a levegőben. A szavazás indítói sem tudják, hogy kik válaszolnak és vajon kiket is reprezentál a kapott válaszok „tömege”. A szavazás nem piackutatás, tehát szavazásra alapozva meghozni döntéseket nem vall bölcs döntéshozóra.
A szavazás mégis egy elterjedt forma a médiában, hiszen hírt lehet belőle gyártani. Igaz, hogy nem igaz a hír, vagy fogalmazzunk piackutatósan: nem tudjuk, hogy igaz vagy nem igaz, és ha igaz, akkor vajon mennyire és kire igaz, ami igaz és mennyire nem igaz, ami nem igaz, de hír lehet belőle.
Összefoglalva: nem tudunk semmit, ergo a szavazás döntés-előkészítésre használhatatlan.
A szavazás mégis élő forma. Én is használom. Mostantól.
Gyere és szavazz!
Majd születik belőle egy kis poszt, ahol majd jól megmondom, hogy az igaz, hogy nem tudjuk, hogy kire igaz az eredmény, de a szavazáson részt vevők szerint 2009-ben a cégek többet vagy éppen kevesebbet költenek piackutatásra, mint 2008-ban...
Szerinted? Szavazz!!!