Keltető

Mező

Minden, ami marketingkutatás, piackutatás, közvélemény kutatás, online kutatás, személyes és telefonos adatfelvétel.

Marketing és kutatás mindenkinek: piackutatóknak, marketingeseknek, tanároknak és diákoknak egyaránt hírek, elemzések, marketingadatok és videók egy helyen összegyűjtve.

Mi történt 2008-ban a piackutatás világában

2009.01.04. 20:09 :: Field Castro

Új esztendő, új remények, új kihívások, új tenderek és régi arcok a hazai piackutatásban. Azt még nem tudja senki, hogy milyen lesz 2009, de azt már tudhatjuk, hogy milyen volt 2008. Nézzük meg mi is történt és mi nem történt meg tavaly!

 

Volt itt kettészakadt szakma, piackutatási szappanopera, módszertani vita és kettészakadás utáni összefogás a minőségi piackutatásért. Eseménydús évet zárt a szakma.

 2008 január  

A Piackutatók Magyarországi Szövetségének legelső szakmai hírlevele

A PMSz 1997-ben alakult azzal a céllal, hogy a piackutatási szakmát fejlessze, jó hírnevét megőrizze. Törekszik annak bizonyítására és közismertté tételére, hogy a szervezeti tagság garanciát jelent a kutatási eredmények tudományos megalapozottságra és a kutatás hitelességére. www.pmsz.org

A hírlevelet itt tekinthetjük meg >>

 

2008. február

Ringier - kutatókat díjazott

A Ringier Kiadó idén is kiosztotta az Év kutatója elismeréseket 2007 legjobbnak tartott kutatásaiért. Az év kutatója Neulinger Ágnes, a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) adjunktusa lett, az év projektje címet pedig a Hoffmann Research International nyerte el.

A teljes cikk >>

 

Agykutató cégbe fektet a Nielsen

A Neurofocus stratégiai felvásárolásával a Nielsen olyan új piackutatási termékeket kíván kifejleszteni, amelyek segítségével jobban megismerhetők a reklámok fogyasztókra gyakorolt hatása.

A teljes cikk >> 

 

Egy iparág két szervezet

A Piackutatók Magyarországi Szövetségéből (PMSZ) kiváló hat cég által létrehozott új szakmai szövetség, a Professzionális Piackutatók Társasága (PPT) megalakulásával, a PMSZ közel fél éve tartó válságát követően kettészakad a magyar piackutató szakma. A nagyjából két egyenlő piaci súlyú szövetséget eredményező szakadás okai információink szerint többek között a kisebb és a nagy vállalatok közötti érdekellentétek, a minőségellenőrzési rendszer bevezetésének elmaradása valamint a PMSZ általánosan elismert tehetetlensége voltak.

A teljes cikk >>

A hivatalos bejelentésről a piackutatas.blog.hu oldalon >> 

 

 2008. március

 

Új szakmai kódex a piackutatóknak

Széles körű szakmai egyeztetést követően 2007 végén az ESOMAR-tagok megszavazták a kutatási szakma új kódexét, amely tartalmazza a piac- és véleménykutatásokra, valamint a társadalomtudományi kutatásokra egyaránt kötelező érvényű alapelveket.

A teljes cikk >>

A kódex letöltése >>

 

2008 április

Egyesülhet a GfK és a TNS

 

Az egyesülést fontolgatja két, Magyarországon is érintett piackutató vállalat, a GfK és a TNS. Az összevonással forgalom alapján a világ második legnagyobb marketing információs csoportja jönne létre.

A Mediainfo cikke >>

 

Küszöbön a GfK-TNS egyesülés - gigász a magyar piacon is?

Májusban már kész egyesülési tervek voltak, azonban a TNS megszerzésért egy új, nagyobb és a részvényesek szemében pénzesebb versenyző is ringbe szállt a WPP reklám-óriáscsoport személyében.

A Kreatív cikke >>

 

Lemond a TNS-ről a GfK

Augusztusra kiderült, hogy a GFK feladta a harcot sajtóközleménye szerint visszalép a fúziótól. A jelenlegi álláspont szerint a TNS továbbra sem nyitott a WPP által ajánlott 2,2 milliárd dolláros vételárra, mivel azt a vállalat részvényesei túl alacsonynak találják.  

A Marketinginfo.hu cikke >>

A piackutatási szappanopera később folytatódott...

 

Nyílt szakmai vita az online kutatásról

A szakmai vita magjait még Berényi Konrád vetette el az onlinemarketing.blog.hu egyik cikkében, amelyhez 13 komment érkezett. Az elvetett magot később Józsa Gyula a Forecast Research lakossági és üzleti kutatások vezetője gondozta tovább a piackutatas.blog.hu honlapon ezzel az írásával, amelyhez már 24 megjegyzést fűztek a szakmai képviselői. A piackutatas.blog.hu oldalon az online kutatásról még két bejegyzés született (1, 2) , amelyek szintén felkavarták a szakma állóvízét. Legjobb tudomásom szerint ez volt az első olyan módszertani kérdés, amelyet ilyen nyílt színen kezdett megvitatni a szakma, ezért mindenképpen érdemes 2008 egyik fontos eseményeként megemlíteni és egy későbbi írásomban összefoglalom majd a pro és kontra véleményeket. 
 

  

2008 május

2007-ben ennyit költöttünk piackutatásra

A Professzionális Piackutatók Társaságának (PPT) sajtóeseményén ismertették a tavalyi évre vonatkozó piackutatási sarokszámokat, melyeket a Piackutatók Magyarországi Szövetségével (PMSZ) közösen becsültek. 2007-ben 15,5 milliárdot költöttek a cégek Magyarországon piackutatásra.
 

A teljes cikk >>

A prezentáció letöltése >>

 

2008 június

ESOMAR Price Study tanulmány

A piackutatas.blog.hu szerkesztői időt és fáradságot nem kímélve összefoglalta számunkra, hogy az ESOMAR tagszervezetek átlagosan milyen áron is kutatják a piacot nekünk megbízónknak. Ezúton is köszönjük.

"Az ESOMAR Price Study tanulmánya már a hetedik ilyen tanulmány, melyet 1982 óta a szervezet készíttetett és a jelenlegi a legátfogóbb a piackutatás árképzésének globális trendjeit illetően. A jelentés 592 piackutató-ügynökségtől gyűjtött válaszokat 95 országban, elég adattal ahhoz, hogy megbízható nemzetközi összehasonlításokat lehessen tenni a vizsgált nemzeti piacok közül 63 esetében. A vizsgálat keretében árajánlatokat kértek és kaptak a kutatóügynökségektől nyolc hipotetikus kutatási projecttel kapcsolatban, mindegyik esetében meghatározott módszertant feltételezve. Továbbá költségadatokat gyűjtöttek egy junior, ill. senior kutató napidíjáról, valamint egy call-center használatának 1 órás költségéről. "
 

Az első rész megtekintése >>

A második rész megtekintése >> 

Az ESOMAR honlapon >> 

 

2008 július

Botrány a Szonda Ipsosnál

A Magyar Hírlap cikkében ugyan a Szonda Ipsost vette célba, de az egész piackutatási szakma jó hírét kikezdte. A piackutatas.blog.hu is hírt adott erről és egy későbbi bejegyzésében korrekt módon közreadta a Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSZ) állásfoglalását is. Számomra megdöbbentő, hogy a Szonda Ipsos és az újonnan alakult Professzionális Piackutatók Társaság, amelynek a Szonda Ipsos is tagja inkább a hallgatást választotta, míg a PMSZ felvállalta az egész piackutatási szakmai védelmét azzal, hogy Magyar Hírlap cikkére egy nyílt levélben válaszolt. Köszönjük meg nekik.

A nyílt levelet a PMSZ honlapján nem találtam meg, de itt elolvashatja >>

 

 

2008 augusztus

Gyakorlatorientált piackutatási képzés a PMSZ és az SPSS támogatásával
 

Ősszel egyedülálló lehetőség nyílik azok számára, akik érdeklődnek a piackutatás iránt, kutatók szeretnének lenni, vagy már jelenleg is ezen a területen dolgoznak. A Modern Üzleti Tudományok Főiskolája neves kutató szakemberekből álló oktatói gárdával októberben indítja budapesti képzését. A kétszemeszteres kurzus keretében a résztvevők a szakma tapasztalt képviselőitől tanulhatják meg az ügyfélproblémák megértését, a kutatási módszerek alkalmazását, az ajánlat- és kérdőívírás módszerét, továbbá a gyakorlatban használt elemzési módszereket, prezentációs technikákat és trükköket.

Sajtóközlemény >>
 

Bemutató prezentáció >> 

 

2008 szeptember

 A GFK feladta, a WPP nem ígért többet, a részvényesek nem jöttek lázba

Az öt nagy reklámhálózat egyike, a WPP meghosszabbította a TNS piackutató felvásárlására adott ajánlatát, miután eddig csak a részvényesek alig tíz százaléka mozdult rá a lehetőségre. A TNS eredetileg a GfK-csoporttal jelentett be egyesülést, ennek azonban már minden bizonnyal lőttek: a GfK a múlt hét végén kiszállt a licitálásból.

A Kreatív cikke >>

 

Panelt növelt az AGB

Főleg a kisebb tévécsatornák járhatnak jól azzal, hogy a tévés nézettségmérést gondozó AGB Nielsen 840-ről több lépcsőben 1040-re emeli a mérésben résztvevő háztartások számát. A panelnöveléssel csökken a hibahatár, és a nagy csatornák is pontosabb adatokhoz juthatnak – tartja a cég.

A Kreatív cikke >>

 

2008 október

Érkezik a webAUDIENCE

Terepnapló barátunk elsőként, míg kedvenc Rabbitunk részletesebben adott hírt a www.rabbitblog.hu oldalon arról, hogy a Medián és a GFK közös online műszeres mérési módszerrel jelenik meg a piacon.

A teljes cikk >>

Nagy kutatás teszt - gemius/Ipsos Audience vs. webAUDIENCE (kötelező olvasmány)

2008 november

Beadta derekát a TNS

A TNS elkelt. A részvényesek elfogadták a WPP 1,1 milliárd font értékű ajánlatát. Az akvizíció nyomán a TNS a WPP-hez tartozó kutatási divízióval, a Kantar-ral egyesül.
 

A Mediainfo cikke >>

 

2008 december

Szakmai összefogás a minőségi piackutatásért

Reggel megkaptam egy sajtóközleményt és azonnal publikáltam, amiért a piackutatas.blog.hu szerkesztőitől megkaptam a megtisztelő "a meglepően jól informált" címet, amelyet ezúton is köszönök nekik. Ami viszont fontos és lényeges nekünk megrendelőknek, hogy:

"2008. december 9-én megalakult a PIXER, a Minőségi Piackutatásért Egyesület. A kezdeményezés célja a piackutatás presztízsének javítása. Első lépésként a kvalitatív kutatási módszerek megbízhatóságát növelő új minőségbiztosítási szoftver működtetésével segíti a piackutató cégek és kérdezőbiztosaik szervezési-ellenőrzési munkáját."
 

A teljes cikk a kutatas.blog.hu oldalon, tehát itt >>

 

Röviden ennyi történt 2008-ban. Ha valami fontosat kihagytam, írjátok meg nekem. Segítségeteket előre is köszönöm. 

Sok sikert kívánok mindenkinek 2009-re!

FC

4 komment

Címkék: szonda pmsz esomar spss ppt nrc gfk median tns acnielsen piackutatas forecast frequest meroving hoffmann

A bejegyzés trackback címe:

https://kutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr83854274

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Mi történt 2008-ban? at Rabbit | online media blog 2009.01.04. 20:56:25

[...]Update 2: A piackutatás 2008-as eseményeiről pedig itt találtok részletes infókat. Ha tetszett a bejegyzés,[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.01.04. 20:52:53

Tök jó, köszi! (Az ajánlást is :))

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.01.04. 21:03:17

Még az jutott eszembe (vagyis belebotlottam, amikor csináltam az enyémet :)), hogy szeptember elején sok év után elkezdte növelni az AGB a panelének a méretét: www.kreativ.hu/cikk.php?id=22443

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2009.01.05. 10:05:05

Nagyon jó összefoglalás, köszi! (A hivatkozásokért külön köszönet:-)

Field Castro · http://kutatas.blog.hu 2009.01.05. 13:42:14

Rabbit. Nagyon köszönöm, hogy megírtad nekem az AGB-t. Erről a hírről anno lemaradtam. Most beraktam az összefoglalóba.

Forecast. Köszönöm és nincs mit, ha jó hír, cikk van, akkor máskor is hivatkozok majd rád. OK? :)