Keltető

Mező

Minden, ami marketingkutatás, piackutatás, közvélemény kutatás, online kutatás, személyes és telefonos adatfelvétel.

Marketing és kutatás mindenkinek: piackutatóknak, marketingeseknek, tanároknak és diákoknak egyaránt hírek, elemzések, marketingadatok és videók egy helyen összegyűjtve.

Piackutatási hírcsokor: 2008. 12. 15-21.

2008.12.22. 11:22 :: Field Castro

Az elmúlt héten 8 különböző érdekes és izgalmas piackutatási hír jelent meg a hazai sajtóban, amelyek közül a GFK pénzügyi riportjára (1), a Synovate afrikai terjeszkedésére (2), továbbá a kvalitatív kutatások minőségét javító minőségbiztosítási szoftverre, a 16 piackutató ügynökség új egyesületét bemutató sajtóközleményre (6) hívnám fel a figyelmet.

 

1. A pénzügyi válság hatására csökkent a megtakarításokkal rendelkezők aránya (Kalkulator, 2008.12.15 09:06)

Jelentősen csökkent a lakosság megtakarításokkal rendelkező része a pénzügyi válság hatására – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, Pénzügypiaci Adatszolgáltatás című tanulmánya. A pénzügyi majd az azt követő gazdasági válság egyelőre a lakosság attitűdjeiben idézett elő változást a pénzintézetekkel, pénzügyi termékekkel kapcsolatban. A lakossági megtakarítások átrendeződése minden bizonnyal a későbbiekben fog bekövetkezni.

 

2. Afrikában terjeszkedik a Synovate (Médiainfo, 2008.12.16 10:20)

A felvásárlással a kontinens elsőszámú piackutatójává lépett elő a cég. Az Aegis csoporthoz tartozó Synovate felvásárolta a 3,3 millió dolláros bruttó eszközállománnyal rendelkező Steadman csoportot. A Steadman a legnagyobb független piackutató ügynökség volt Afrikában.
 

3. A Nokia és a T-Mobile viszi a hazai mobilpiacot (Mfor, 2008.12.16 11:04)

A legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosság csaknem száz százalékának van mobiltelefonja. Magyarországon ha mobil, akkor Nokia; a netezők 40 százaléka rendelkezik ezzel a márkával, a mobilszolgáltató cégek versenyéből pedig a T-Mobile került ki győztesen. Az NRC Piackutató felmérése a márkák versenye mellett a telefon-alkalmazások népszerűségét, és az olyan újfajta szolgáltatások, mint a mobilinternet használatának elterjedtségét is vizsgálta.

 

4. Rájuk rohad a pezsgő? (Hírextra, 2008.12.16 15:53)

Az év végi ünnepek közeledtével egyre több pezsgő kerül a bevásárlókosarakba, összességében mégis csökken az ital fogyasztása, míg virsliből egyre nő - derül ki a GfK Piackutató Intézetnek a háztartások privát fogyasztását vizsgáló felméréséből.

 

5. Alig spórolunk Karácsonykor (Ma.hu, 2008.12.18 06:44)

Az emberek többsége tart attól, hogy a válság hatással lesz életkörülményeire - derül ki a MASMI Hungary Piackutató Intézet elemzéséből, amelyet a csütörtöki Népszabadság közölt.

 

6. Minőségbiztosítási szoftver a piackutatóknak (Kreatív, 2008.12.20 09:55)

A kvalitatív, jellemzően fókuszcsoportos kutatások színvonalát és megbízhatóságát kívánja erősíteni az az új minőségbiztosítási szoftver, amit a Piackutatók Magyarországi Szövetsége fejlesztett ki PIXER néven. A rendszert használó kutatócégek egyesületbe is tömörültek.

 

7. A magyarok Európa boldogtalanjai (Metropol.hu, 2008.12.20 17:19)

A magyarok boldogságérzete elmarad az európai átlagtól, sőt, csak a csehek boldogságérzete alacsonyabb a magyarokénál. A legboldogabbak a finnek, a dánok, a norvégok és a svájciak - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.

 

8. Vajon mit gondolunk a pálinkáról? (Inforádió, 2008.12.21 16:14)

Egyre népszerűbb a pálinkafogyasztás Magyarországon; a legtöbben házi pálinkát isznak, de talán meglepő, hogy a többségük nem idős férfi egy vidéki disznóölésen - derült ki a Forsense Piackutató és Stratégiai Tanácsadó Intézet legújabb felméréséből.
 

 

Szólj hozzá!

Címkék: sajtóközlemény pmsz nrc gfk forsense masmi acnielsen synovate

A bejegyzés trackback címe:

https://kutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr76836224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.