Keltető

Mező

Minden, ami marketingkutatás, piackutatás, közvélemény kutatás, online kutatás, személyes és telefonos adatfelvétel.

Marketing és kutatás mindenkinek: piackutatóknak, marketingeseknek, tanároknak és diákoknak egyaránt hírek, elemzések, marketingadatok és videók egy helyen összegyűjtve.

Piackutatások helyett szövegbányászat?

2008.11.25. 01:01 :: Field Castro

 

A terminal.hu hírei között találtam egy érdekes írást arról, hogy "a szövegbányász szoftverek alkalmasint hasznosabb információkat hoznak felszínre a vállalatok számára, mint a direkt piackutatások."

 

Szerencsére erről szó sincsen. A szövegbányász szoftverek által kiadott eredmények kiegészítik, mélyíthetik, de nem helyettesíthetik a hagyományos direkt kutatási módszereket. Azonban mint az etnográfiai jegyzetemben is írtam, a piackutatóknak a hagyományos nehézfegyverzetük mellé egyre több kiegészítő módszert is alkalmazniuk kell azért, hogy megvalósuljon a "consumer insight", hogy ne csak a fogyasztókat lássuk, hanem a fogyasztók szemével lássunk.
 
Az internet, mint médium az adatok igazi tárházát kínálja - a szövegbányász szoftverek segítségével - a kutatók és megrendelőik számára. A kutató számára, aki nélkül a szoftver csak egy kalap 0101100.
 
Az adatbányász szoftver egy buta, tudatlan rendszer, amelyet a piackutató szakember tanít meg feladatára. A szoftver nem tudja kiválasztani az elemzési egységet, nem tudja az elvont fogalmakat meghatározni (konceptualizálni), nem tudja a konkrét eljárásokat meghatározni (operacionalizálni), nem tudja egyes szavakat értelmezni, csoportosítani, értékelni stb… A szoftver megkönnyíti a munkát, nélküle nem lehetne feldolgozni ezt a rengeteg információt, amelyet azonban a kutatóknak kell csoportosítania, értelmeznie és a következtetések levonása után prezentálnia a megrendelőnek. 
 
Ezek a szoftverek hasznos segítői a kutatóknak, azonban semmiképpen sem kiváltói a hagyományos kvantitatív és kvalitatív piackutatási módszereknek. Aki ezt gondolja, az nem ismeri a különböző piackutatási módszerek jellemzőit, előnyeit, hátrányait. Aki ezt gondolja, az nem is piackutató.

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás szövegbányászat

A bejegyzés trackback címe:

https://kutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr1787038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.