Keltető

Mező

Minden, ami marketingkutatás, piackutatás, közvélemény kutatás, online kutatás, személyes és telefonos adatfelvétel.

Marketing és kutatás mindenkinek: piackutatóknak, marketingeseknek, tanároknak és diákoknak egyaránt hírek, elemzések, marketingadatok és videók egy helyen összegyűjtve.

Béka segge alatt a piackutatás presztízse

2008.11.15. 12:01 :: Field Castro

A médiainfo.hu honlapon olvastam egy cikket Véronique Jeannin ESOMAR igazgató hölggyel, aki többek között arról is beszélt, hogy átalakulóban van a megbízó-kutató viszonya, arra azonban nem adott választ a cikk, hogy ez az átalakulás milyen irányú: negatív vagy pozitív átalakulásról van-e szó. A cikk utolsó mondataiból azonban arra következtethetünk, hogy az elmúlt években a piackutatói szakma presztízse nem a növekedés pályáján mozgott. Az igazgató hölgy ezzel fejezi be az interjút: „Az etikai normák betartása pedig abból a szempontból is elengedhetetlen, ha javítani akarunk a piackutatói szakma presztízsén. Eddig ugyanis nem igazán promotálta magát az iparág, holott szükséges lenne.” 

 

 

2008-at írunk. Egy olyan szakmáról van szó, amely 1936-tól beszél a modern piackutatásról. Egy 72 éves szakmáról, amely nem promotálja magát, nem építi imázsát és az etikai normák betartását tartja az egyik legnagyobb kihívásának. Mintha az elmúlt 20 évet átaludta volna a piackutatási szakma. Ébresztő! 

 

 
A konferenciák szüneteiben szabadabban beszélnek a hazai kutató cégek vezetői, akik egyre többször panaszkodnak arra, hogy az ügyfelek egyre kevésbé veszik komolyan a piackutató szakmát. Panaszkodnak arra, hogy egyre kevésbé rendelnek tőlük „komoly” elemzéseket. Panaszkodnak, hogy egyre gyakrabban csak adatfelvevő cégként tekintenek a piackutatókra. Panaszkodnak, hogy az ügyfelek csak az árat nézik (ez megér majd egy külön postot, ugyanis, mint ügyfél ezt kikérem magamnak). Panaszkodnak, hogy a megbízók nem vonják be őket a közös stratégiai gondolkodásba. Panaszkodnak. Pedig nem panaszkodniuk kellene, hanem tenni ez ellen. Dolgozni, dolgozni, dolgozni, azért hogy komolyan tudjuk venni a piackutatókat.
 
Piackutatók vagytok. Kutassatok! Találjátok meg a presztízscsökkenés okait. Ismerjétek meg ügyfeleitek gondolkodását, munkafolyamatait. Készítsetek stratégiát arra, hogy miként lehetne megállítani a presztízscsökkenést. Készüljetek fel arra, hogy ez egy hosszú folyamat lesz, de legyetek következetesek. Fogjatok össze. Vannak szakmai szervezeteitek? Vannak. Akkor miért nem csináltok semmit? Mitől féltek?
 
A presztízs és piacnagyság csökkenést külön-külön cégenként nem tudjátok megállítani. A piacotok és szakmátok presztízsét közösen kell építenetek. A szakmai alapokat közösen kell meghatároznotok, egyenként kell betartanotok. A nem etikus „kutató cégeket” közösen kell kidobnotok a piackutatási szakmából. A szakmát csak közösen tudjátok jól képviselni: szakmailag, árat tekintve, presztízst növelve. Ha összefogtok, önös érdekeiteket háttérbe szorítjátok, versenytársaitokat az ügyfelek előtt nem alázzátok, továbbá következetesen végigviszitek presztízsépítő stratégiátokat, akkor és csakis akkor tudjátok megállítani a szakmánk presztízscsökkenését és elindítani a piackutatást a növekedés pályáján.  
 
Amennyiben ezt meg tudjátok valósítani, akkor ebből a presztízsnövekedésből mindenki részesedne, piackutató cégek és a vállalatokon belüli kutatási osztályok is. Ha továbbra is csak panaszkodtok, az ügyfeleket hibáztatjátok és ültök egyre zsugorodó piacotokon, akkor erről a piacról előbb-utóbb kiszorítanak benneteket a tanácsadó cégek és az adatfelvevő cégek. Ha ez megtörténik, hát akkor, majd akkor lesztek igazán a béka segge alatt.

Szólj hozzá!

Címkék: jövő vélemény piackutatás pmsz esomar ppt

A bejegyzés trackback címe:

https://kutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr61770101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.