Keltető

Mező

Minden, ami marketingkutatás, piackutatás, közvélemény kutatás, online kutatás, személyes és telefonos adatfelvétel.

Marketing és kutatás mindenkinek: piackutatóknak, marketingeseknek, tanároknak és diákoknak egyaránt hírek, elemzések, marketingadatok és videók egy helyen összegyűjtve.

Pletykálják: elmarad az online kutatás 2008 konferencia

2008.11.14. 10:37 :: Field Castro

Tavaly elindult egy új konferencia, amelyet sorozatnak ígértek. Hát sorozatnak nagyon rövid volt, mindössze 1 részt ért meg. Ez is a gazdasági válság számlájára írható. Igaz ennek hiánya nem okoz olyan népgazdasági problémákat, mint az elbocsájtások, az infláció vagy a körülöttünk lebegő államcsőd, azonban mégiscsak jelzésértékű az egész szakma számára.
Hibás döntés volt a konferencia elhalasztása, ugyanis, ahogy az előző írásomban jeleztem, szerintem egyre nagyobb igény lesz a vállalatok részéről az online kutatásokra, ugyanis minden normális vállalat - mint ahogy mi is – csökkenteni akarjuk a piackutatási költségeket vagy pozitívan fogalmazva: növelni akarjuk ugyanakkora költség mellett a kutatások számát. Az internetes penetráció szintje a TNS-NRC InterBus kutatása szerint 46%, míg egyes célcsoportok esetében már bőven 60% felett van. Ez azt jelenti, hogy egyre több olyan kutatási célcsoport van, ahol a telefonos kutatásokat le lehet cserélni az olcsóbb és gyorsabb online kutatásokra.
Ami miatt mégsem térünk át automatikusan az online kutatásra annak oka a tudás hiány. Keveset tudunk az online kutatásokról. Keveset tudunk arról, hogy pontosan milyen célcsoportok esetében használható. Keveset tudunk az adatbiztonságról, a mintavételről és a lekérdezésről és keveset tudunk a válaszadók ellenőrzéséről. Keveset tudunk a reprezentativitás biztosításáról és a használt súlyozó adatokról. Keveset tudunk az online kutatási panelekről. Keveset tudunk az online kutatási szakemberekről. Ha valaki ilyen keveset tud az online kutatásokról, akkor érthető, hogy inkább a már jól ismert kutatási módszereket választja. Minek kockáztasson feleslegesen.
Kollégám, aki tavaly ott volt a konferencián, hasznosnak ítélte a konferencia legtöbb előadását. Volt néhány, ahogy ő nevezte „bullshit önfényező, töketlen” prezentáció, de a legtöbb előadás mégiscsak arról szólt, hogy hogyan és kiket lehet online kutatni. Azóta eltelt egy év és látható, hogy nemzetközi piackutató cégek hazai leányai sem rejtegetik előlünk az online módszereket, sőt egyre többször ajánlják. Most igazán jól jött volna az OK2007 következő szériája, ott könnyen átlátható lett volna 1 napban, hogy kiktől érdemes online kutatást rendelni. Ennek hiányában most hívhatjuk meg a kutató cégeket egyesével, hogy megismerjük: KI MIT TUD. Ez így nem OK. OK?

6 komment

Címkék: pletyka piackutatás nrc tns onlinekutatás

A bejegyzés trackback címe:

https://kutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr33767912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.11.14. 13:18:27

Kár, tényleg jó volt a tavalyi.

Field Castro · http://kutatas.blog.hu 2008.11.15. 08:50:56

Én csak hallottam, hogy jó volt, ebben az évben akartam megnézni.

És köszönöm az első kommentet Rabbit!

Barcza Enikő · http://www.kutatocentrum.hu 2008.11.24. 14:03:27

Sziasztok!
Én úgy tudom, nem marad el a konferencia, csak el kellett tolni az időpontot januárra. A hivatalos verzió szerint tehát január 3. hetében lesz, bár az azért kicsit aggasztó, hogy ha én, mint előadó még semmilyen konkrét információt nem kaptam az ügyben, akkor hogyan és mikor fognak értesülni az érdeklődők...

Field Castro · http://kutatas.blog.hu 2008.11.24. 18:47:50

Akkor ahogy szokták mondani: a remény hal meg utoljára. Ha tudsz valami információt írd meg nekünk, hogy nehogy lemaradjunk valamiről.

Barcza Enikő · http://www.kutatocentrum.hu 2008.12.31. 16:37:13

Bár mindent megpróbáltam, sajnos még mindig semmi hír, a szervezők hallgatnak. Ezek után részemről a remény is elhalt.
Ettől függetlenül viszont azt gondolom, hogy a 2009-es év nem múlik el anélkül, hogy az online kutatásban érintett cégek ne szerveznének valamit. Mások nevében persze nem ígérek semmit, sőt konkrétumokkal még a saját nevemben sem szolgálhatok, de én mindenképp azon leszek, hogy betöltsük a keletkezett űrt. Ha már körvonalazódik valami, mindeképp jelentkezem.

Field Castro · http://kutatas.blog.hu 2009.01.05. 15:37:41

Hát ez jól hangzik. Várom a fejleményeket, infokat. Ha lesz valami hír jelentkezz.

BUÉK