Keltető

Mező

Minden, ami marketingkutatás, piackutatás, közvélemény kutatás, online kutatás, személyes és telefonos adatfelvétel.

Marketing és kutatás mindenkinek: piackutatóknak, marketingeseknek, tanároknak és diákoknak egyaránt hírek, elemzések, marketingadatok és videók egy helyen összegyűjtve.

Gazdasági válság nem lesz. Már van. Vagy nincs.

2008.11.13. 05:54 :: Field Castro

Ha valaki azt állítja, hogy a gazdasági válság nem lesz hatással a hazai piackutatásra, akkor az csak politikus lehet. Hozzánk is begyűrűzött a válság: tegnap reggel érkezett broadbanden, expressz sebességgel, kintről, fentről. Pedig tervet teljesíteni kell, értékesíteni kell, imázst növelni kell, hirdetni kell, kutatni kell, vagyis kellene, hogy ne csak úgy vaktában lövöldözzünk. Sokszor halljuk, hogy először a marketing büdzséket vágják meg a cégek, de ez nem igaz. Először a piackutatásokra fordítandó pénzekből csípnek le, csak nekünk piackutatóknak sokkal kisebb az érdekérvényesítő képességünk, a hangunk és még kevesebben is vagyunk, mint a marketingesek. Sőt néha mi magunk vagyunk a marketingesek.

De nézzük mire is számíthat a piackutatási szakma az elkövetkező új recessziós esztendőben:

  1. csökken a vállalatoknál a piackutatási büdzsé
  2. csökken a teljes népességet vizsgáló ad-hoc kutatások száma
  3. csökken a személyes lekérdezések száma
  4. csökken a telefonos kutatások aránya
  5. csökken a drágább, több hozzáadott értékkel bíró kutatások aránya
  6. csökken a piackutatásban dolgozók száma
  7. csökken az egyes kutatásokon a profit
  8. növekszik a házon belüli, dirty & quick kutatások száma
  9. növekszik az online kutatásokat megrendelő cégek száma
  10. növekszik a csak adatfelvételt kérő megrendelők száma
  11. növekszik a piackutatást nem rendelő cégek száma
  12. növekszik a rossz döntések aránya a megrendelőknél


Ha megvizsgáljuk ezt a felsorolást, akkor látható, hogy talán most kezdődik el a hét szűk esztendő, amelynek legnagyobb vesztesei a KKV piackutató cégek, míg legnagyobb nyertesei azok a nemzetközi piackutató cégek lesznek, akik már az elmúlt években is növelni tudták piaci részesedésüket a hazai piacon.

Remélem nem lesz hét szűk esztendő, a válságot, a forintromlást, a tőzsdei részvények mélyrepülését, a havi törlesztő részleteim növekedését és ennek a postnak az írását is csak álmodom, és amikor holnap reggel felébredek, akkor kiderül, hogy kormányszóvivőnknek lett igaza: „Magyarországot a válság nem érinti.

Jó reggelt Magyarország. 2022. november 13.-án.

Szólj hozzá!

Címkék: jövő vélemény piackutatás

A bejegyzés trackback címe:

https://kutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr38764366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.